Kadra
Nasi pracownicy to zespół psychiatrów, psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów SI, których charakteryzuje wysoki poziom przygotowania zawodowego oraz wysoka skuteczność diagnostyczna i terapeutyczna. Zapewniamy swoim klientom rzetelną i profesjonalną pomoc, a także poufność i życzliwość.
Z usług świadczonych przez poradnię mogą korzystać dzieci, rodzice, nauczyciele. Nie obowiązuje rejonizacja. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci (WWR), na podstawie opinii o jej potrzebie, realizujemy bezpłatnie, w ramach dotacji oświatowej.
Korzystanie z innych usług poradni jest odpłatne.
Joanna Mirowska-Wieczorek - Dyrektor
Jestem żoną oraz mamą trzech córek; Basi, Kasi i Zosi, a także psychologiem, psychoterapeutą, terapeutą rodzinnym, specjalistą interwencji kryzysowej, trenerem ITD. Studiowałam na Wydziale Nauk Społecznych KUL. Przez 18 lat byłam pracownikiem dydaktyczno-naukowym Katedry i Kliniki Psychiatrii UM oraz terapeutą indywidualnym i grupowym na Oddziale Nerwic. Pracowałam z osobami niepełnosprawnymi psychicznie, intelektualnie i fizycznie /DPS, SPZOL/. Należę do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich. Od wielu lat pracuję jako psychoterapeuta dzieci i młodzieży /liczne szkolenia z tego zakresu/, między innymi w Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży SPCH.
Kalina Wirgowska
Jestem absolwentką studiów pedagogicznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Aby ubogacić swój warsztat pracy ukończyłam studia podyplomowe oraz uczestniczyłam w licznych kursach i szkoleniach: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie Profilaktyka i terapia trudności wychowawczych –pomoc dziecku i rodzinie - trzy semestralne studia podyplomowe, tamże Terapia pedagogiczna; Oligofrenopedagogika - edukacja i rehabilitcja osób z niepełnosprawnością intelektualną; Kurs „ Praktyczne wykorzystanie technik Stosowanej analizy Zachowania w praktyce terapeutyczno- edukacyjnej” (kurs III stopniowy z metody behawioralnej w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjno- terapeutycznych, w szczególności z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z zaburzeniami zachowania.); Roczny kurs z pedagogiki zabawy i metodyki pracy z grupą, Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie – obecnie - „KLANZA”; Kurs kwalifikacyjny z glottodydaktyki i glottoterapii; Program Profilaktyczno – Terapeutyczny p.t. „Odczuwaj, ufaj, mów”; Wstęp do socjoterapii ( 30 godzin dydaktycznych ); Kurs „Niekonwencjonalne techniki plastyczne w Centrum Rozwoju Dziecka w Lublinie; Warsztaty Umiejętności Wychowawczych – część I. Szkoła dla rodziców
i wychowawców – „Bez porażek” (30 godzin) w Centrum Szkoleniowe Stowarzyszenia na rzecz Rodziny w Warszawie. Uzyskałam certyfikaty: Certyfikat Monachijska Funkcjonalna diagnostyka rozwojowa, Certyfikat ukończeni szkolenia „Diagnoza, obraz kliniczny, modele leczenia w zaburzeniach psychicznych i rozwojowych u dzieci i młodzieży, Niepubliczny Ośrodek Szkolenia Nauczycieli „Poza-Schematami” w Warszawie. Ukończyłam szkolenia: Podstawy integracji sensorycznej; Praktyczne parametry diagnozy i terapii autyzmu, Patofizjologia autyzmu; Profile lingwistyczne w zespole aspergera; Wykorzystanie seksualne dzieci. Wstępna diagnoza oraz interwencja prawna i psychologiczna na rzecz dziecka krzywdzonego seksualnie i jego rodziny; Funkcjonowanie poznawcze społeczno-emocjonalne i seksualne dziecka w kolejnych fazach rozwojowych; Od prostych do zaawansowanych pomocy wspierających porozumiewanie się; Trening umiejetności społecznych dzieci i młodzieży; Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C )APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii; Trening Pewności siebie.Ewelina Wołoszyn
Psycholog
Małgorzata Fit
Z wykształcenia jestem pedagogiem i logopedą, absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Zajmuję się terapią dzieci z wadami wymowy i problemami komunikacyjnymi. Swoje kwalifikacje stale podnoszę uczestnicząc w szkoleniach, kursach i konferencjach. Ukończyłam, między innymi: III stopniowy kurs z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (w Centrum Szkoleń Behawioralnych), ,,Wspomaganie rozwoju mowy osób z autyzmem (Dobra Kadra), ,,Zaburzenia mowy u dzieci ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi”, ,,Rozwijanie komunikacji u osób z autyzmem” (Instytut Edukacji Logopedycznej), ,, Program Językowy Makaton”. Praca i pomoc dzieciom sprawia mi ogromną satysfakcję.
Justyna Burzec
Neurologopeda, filolog polski, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchowej Johansena (IJAS). Absolwentka studiów magisterskich na kierunku filologia polska z logopedią na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu neurologopedii oraz wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi. Aktualnie słuchaczka studiów podyplomowych z Integracji Sensorycznej. W terapii logopedycznej wykorzystuje metodę „zdrowego rozsądku” , czyli indywidualnego podejścia do każdego dziecka z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z wadami wymowy oraz trudnościami komunikacyjnymi. W Prywatnej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej NOWA prowadzi terapię neurologopedyczną w ramach wczesnego wspomagania rozwoju z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i komunikacyjnych oraz Indywidualną Stymulację Słuchu Johansena (IJAS).
Agnieszka Wołoszyn
Logopeda
Magdalena Segit - Krajewska
Jestem fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, absolwentką studiów wyższych magisterskich na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Absolwentką studiów podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, integracji sensorycznej oraz autyzmu. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania oraz niepełnosprawnością ruchową. Ukończyłam liczne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, neurorozwojowej diagnostyki i rehabilitacji dzieci oraz wiele innych. Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję.
Uwielbiam książki, podróże, polskie morze, fotografię oraz mój ogród. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą.
Monika Psuj
Z wykształcenia jestem fizjoterapeutą, terapeutą integracji sensorycznej, masażystą, oraz posiadam kwalifikacje pedagogiczne.
Ukończyłam studia kierunkowe II stopnia magisterskie w Wyższej Szkole Społeczno Przyrodniczej im. Wincentego Pola , oraz technika masażystę w dwuletniej Szkole Policealnej im. Stanisława Liebharta, gdzie zdawałam egzamin państwowy i uzyskałam dyplom w zawodzie technik masażysta. Swoje kwalifikacje podniosłam kończąc dwa kierunki studiów podyplomowych:" Integracja sensoryczna " oraz " Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu ".Swoją wiedzę rozszerzyłam na kursach z zakresu fizjoterapii takich jak :" interdyscyplinarne leczenie stawów skroniowo - żuchwowych." Przywracanie równowagi mięśniowo-powięziowej z wykorzystaniem technik mobilizacji I tapingu "W poradni NOWA prowadzę terapię Integracji sensorycznej w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.Systematycznie poszerzam umiejętności o nowe metody do pracy z dziećmi.W pracy jestem pełna pasji, rzetelna i zaangażowana w osiąganie rezultatów przez dzieci, ponieważ sprawia mi to ogromną radość.Agnieszka Michniowska
Jestem absolwentką pracowni malarstwa Instytutu Wychowania Artystycznego IWA w Lublinie i WSP w Częstochowie oraz podyplomowych studiów: Arteterapia WSSP im. W. Pola w Lublinie, Kształcenie Uczniów z Niepełnosprawnością, tamże i Wczesne Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka WSP im. J. Korczaka w Warszawie.Dodatkowo ukończyłam kurs terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych w Centrum Kształcenia "Dobra Kadra" w Warszawie oraz szkolenie "TIARIS": Terapia i Arteterapia Ręki i Stopy Ośrodka Edukacyjnego "Asto" we Wrocławiu.Do tej pory brałam udział w szeregu kursów, szkoleń i konferencji o tematyce spektrum autyzmu, prowadzonych przez Fundację "Synapsis" w Warszawie i Fundację "Alfa" w Lublinie.W poradni "nowa" prowadzę zajęcia terapii pedagogicznej, terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych oraz arteterapię.Praca z Dziećmi jest moją wielką pasją, której oddaję się od początku powstania Poradni, stale inspiruje obrazy, które maluję, a tańcząc tango argentyńskie odpoczywam i nabieram sił.